Cum se joaca Cluedo Dracula. Descopera enigma!

Afla cum se joaca Cluedo Dracula! Aceasta versiune de joc este o editie speciala, inspirata din jocul clasic Cluedo: Descopera Enigma! Pe parcursul jocului Cluedo Dracula, trebuie sa adresezi intrebarile potrivite celorlalti jucatori, astfel incat sa poti raspunde primul la intrebarile clasice Cluedo: Cine? Unde? Cu ce?

Pentru a castiga editia Dracula a jocului Cluedo trebuie sa descoperi raspunsul la urmatoarele intrebari: Cine a ucis-o pe Irina Cantemir? Unde a avut loc crima? Ce arma a fost folosita pentru a o omori?

Tabla de joc, 6 pioni colorati, 6 arme in miniatura (funie, teava de plumb, pumnal, cheie franceza, sfesnic si revolver), 6 cartonase cu suspecti, 6 cartonase cu arme, 9 cartonase cu locatii, 1 carnetel de detectiv cu foi special create pentru indicii, plicul Caz Rezolvat si 2 zaruri.

  1. Fiecare jucator isi alege un pion colorat si il asaza pe tabla de joc, in locul destinat personajului. Daca vor fi mai putin de 6 jucatori, plasati si restul pionilor pe tabla de joc, la locul lor – ei pot fi, pana la urma, implicati in crima si trebuie sa nu paraseasca locatia, nu-i asa?
  2. Plasati fiecare arma in locatii diferite de pe tabla. Alegeti oricare 6 din cele 9 locatii.
  3. Plasati plicul Caz Rezolvat in mijlocul tablei de joc.
  4. Sortati cartonasele in 3 grupuri: suspecti, locatii si arme. Amestecati bine fiecare pachet de cartonase individual si asezati-le cu fata in jos pe suprafata de joc. Apoi – in asa fel incat niciunul dintre jucatori nu va vedea – luati cartonasul de deasupra fiecarui pachet si puneti-l in plicul Caz Rezolvat. Plicul acum contine raspunsul la cele 3 intrebari: Cine? Unde? Cu ce arma?
  5. Amestecati restul cartonaselor si impartiti-le jucatorilor, cu fata in jos, in ordinea acelor de ceasornic, pana ce acestea se termina. Nu conteaza daca un jucator primeste mai multe cartonase decat ceilalti. Acum fiecare jucator se uita la cartonasele din mana sa – acestea sigur nu pot fi in plicul Caz Rezolvat, deci nu sunt implicate in crima!
  6. Fiecare jucator va lua acum o foaie din carnetelul de detectiv. Aveti grija ca nimeni sa nu va vada notitele de pe ea si marcati suspectii, armele si locatiile din mana voastra.

Doamna Vladimirescu intotdeauna incepe prima. Jocul continua cu jucatorul din stanga sa. Fiecare jucator, atunci cand ii vine randul, poate fie sa isi mute pionul in functie de numarul afisat la aruncarea celor doua zaruri, fie sa foloseasca scurtaturile din camerele in care a intrat deja. Incearca sa mergi in locatii diferite de fiecare data cand iti vine randul.

Arunca zarurile si muta pionul in functie de numarul de spatii pe care l-ai dat.

  • Poti sa muti pionul orizontal sau vertical, inainte sau inapoi, dar nu poti muta pe diagonala.
  • Poti sa iti schimbi directia de cate ori doresti, dar nu poti sa ajungi pe aceeasi casuta in acelasi tur.
  • Nu poti sa inchei mutarea sau sa treci peste un spatiu care este ocupat de alt jucator.

Locatiile aflate pe colturi opuse ale tablei sunt conectate de scurtaturi.

Daca te afli in una dintre aceste locatii si daca iti doresti, poti folosi o scurtatura pentru a ajunge in alta camera, fara a mai da cu zarul. Daca folosesti scurtatura, aceasta este considerata mutarea ta pentru un tur. Atentie: nu poti folosi scurtatura si sa arunci cu zarul in acelasi tur.

Pentru a folosi scurtatura, anunta acest lucru cand iti vine tura, apoi muta pionul in camera din coltul opus.

Poti intra intr-o locatie sau o poti parasi fie prin aruncarea zarurilor si folosirea usii, fie alegand scurtatura prin pasajul secret. Nu are importanta daca dai un numar mai mare decat cel de care ai nevoie pentru a face o mutare – mutarea se termina cand ai intrat intr-o locatie. Ai grija, nu poti intra intr-o locatie sau iesi din ea daca usa este blocata de un alt pion (daca este pozitionat pe casuta din fata usii).

Imediat ce ai intrat intr-o locatie, trebuie sa emiti o acuzatie. Pe tot parcursul jocului, emiterea de acuzatii te va ajuta – prin procesul de eliminare – sa descoperi care sunt cele 3 cartonase din interiorul plicului Caz Rezolvat.

Pentru a emite o acuzatie, muta un suspect si o arma in locatia in care ai intrat. Apoi emite acuzatia ca Irina a fost omorata in locatia respectiva, de catre suspectul indicat, cu arma aleasa.

Exemplu: Sa spunem ca tu esti Doamna Vladimirescu si ca alegi sa intri in biblioteca. In primul rand, trebuie sa muti un suspect – de exemplu, pe Doamna Florentina – in biblioteca. Muta, in continuare, o arma – cheia franceza – in biblioteca. Emite apoi acuzatia: „Este posibil ca aceasta crima sa fi fost comisa de Doamna Florentina, in biblioteca, folosind cheia franceza”.

Atunci cand emiti o ipoteza, trebuie sa fii in locatia mentionata de tine. Ai grija sa iei in considerare toti suspectii, inclusiv cei care nu sunt reprezentati de jucatori si inclusiv pe tine. Poti emite o singura ipoteza atunci cand intri intr-o locatie. Pentru a face o alta ipoteza, trebuie sa intri intr-o alta locatie sau sa iesi si sa reintri in locatia in care esti turul urmator. Nu poti sa iesi si sa reintri in aceeasi locatie in acelasi tur, chiar daca este vorba de o alta intrare.

Pionii si armele care sunt aduse intr-o locatie nu se vor returna in locatia originala. Nu exista limita de suspecti si arme care pot fi intr-o locatie.

Daca suspectul mutat intr-o locatie esti chiar tu, in turul urmator, poti folosi zarurile pentru a iesi din incapere sau poti sa emiti o ipoteza cu privire la camera in care esti, fara a mai arunca zarurile.

Imediat dupa ce ai emis o ipoteza, ceilalti jucatori, pe rand, trebuie sa iti raspunda (doar tie) daca vreuna din parti este adevarata. Primul care trebuie sa raspunda este jucatorul din stanga ta. Jucatorul se uita la cartonasele din mana sa sa vada daca are vreunul din cele 3 elemente spuse de tine.

  • Daca jucatorul are vreun cartonas din celespuse de tine, este obligat sa ti-l arate. Inacest caz nimeni nu mai trebuie sa arate.Turul se termina aici.
  • Daca jucatorul are mai mult de uncartonas, el alege doar unul pe care sa ti-larate. Turul se termina aici.
  • Daca jucatorul nu are niciunul dincartonase, urmatorul jucator trebuie sa raspunda la intrebarea ta.

In momentul in care un jucator iti arata un cartonas, aceasta este dovada ca acest element nu se afla in plicul Caz Rezolvat si ca ipoteza ta a fost falsa. Marcheaza elementul pe foaia de detectiv si alt jucator isi incepe turul.

Daca niciunul din jucatori nu iti arata un cartonas, poti fie sa inchei turul, fie sa incerci sa faci acuzatia finala.

Cand crezi ca ti-ai dat seama care trei cartonase sunt in plicul Caz Rezolvat, atunci cand iti vine randul, poti sa faci acuzatia finala. Ca si in cazul ipotezelor emise, pionul tau trebuie sa fie pozitionat in locatia acuzatiei.

Mai intai spune: „Eu acuz pe (suspectul) ca a comis crima in (locatie) cu (arma).” Apoi, fara ca ceilalti sa vada solutia, uita-te la cartonasele din plic.

Atentie: Poti face o singura acuzatie in timpul unui joc, asa ca fii sigur ca solutia ta este cea corecta.

Daca cel putin un element este gresit si nu se regaseste in plic, atunci acuzatia ta a fost gresita. Cu grija, pune toate cartonasele inapoi in plic. Nu mai ai voie sa faci nicio mutare, nu mai ai voie sa emiti ipoteze sau acuzatii, nu mai poti castiga. In continuare, vei fi nevoit sa raspunzi ipotezelor emise de ceilalti jucatori. In continuare, ceilalti jucatori iti pot muta pionul pentru emiterea ipotezelor.

Daca acuzatia ta este in totalitate corecta si toate cartonasele mentionate de tine sunt in plic, inseamna ca ai rezolvat cazul si ai castigat jocul. Arata cartonasele din plic celorlalti jucatori si bucura-te de victorie!

Daca stii cum se joaca Cluedo Dracula, porneste investigatia alaturi de prietenii tai pentru a deslusi misterul de la Castelul Bran!

Suport clienti Luni - Vineri: 9:30 - 17:30

021.555.3304 hello@gameology.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!