• Intra in cont
  • 021.555.3304
  • Favorite
  • 0 0

Catan - Jocul pentru Toate Generațiile

Catan - Jocul pentru Toate Generațiile

Catan este un joc de masă pentru mai mulți jucători, creat de Klaus Teuber. Mai întâi a fost publicat în 1995, în Germania drept „Coloniștii din Catan” sau pur și simplu „Coloniștii”, apoi a fost tradus și publicat în engleză în 1996, Catan celebrând în 2020 a 25 aniversare.

Imaginează-ți în epoca descoperirilor, după o lungă călătorie cu mari lipsuri, navele care au ajuns în cele din urmă pe coasta unei insule neexplorate, al cărei nume va fi Catan. Dar nu ești singurul descoperitor. Si alți navigatori au ajuns pe malul insulei Catan și așa a început cursa pentru colonizare.

Jucătorii își asumă rolul de coloniști, fiecare încercând să construiască și să dezvolte regiunea în care se găsesc, tranzacționând și achiziționând resurse. Jucătorii câștigă puncte pe măsură ce decontările lor cresc, primul care atinge un număr stabilit de puncte, de obicei 10, câștigă.

Despre joc

Femeile și bărbații din expediția voastră construiesc primele două așezări. Din fericire, pământul încă nelocuit este bogat în resurse naturale. Construiți drumuri și așezări noi care în cele din urmă devin orașe. Vei reuși să câștigi supremația asupra insulei Catan? Comerțul cu trocul domină scena. Unele resurse le ai din abundență, alte resurse sunt rare. Minereu pentru lână, cărămidă pentru cherestea, trebuie să tranzacționați în funcție de ceea ce este necesar pentru proiectele avute în construcție. Procedează strategic. Dacă ai găsit așezările în locurile potrivite și îți tranzacționezi cu abilitate resursele, atunci șansele îți vor fi favorabile. Dar nu îți subaprecia adversarii, vor folosi aceleași mijloace și ei.

Pentru a începe jocul, construim placa de joc folosind dale de teren hexagonale. Se naște Catan, o insulă frumoasă cu munți, pășuni, dealuri, câmpuri și păduri, înconjurată de mare.

Catan este în categoria jocurilor de societate +10 ani, care poate fi jucat în 3 sau 4 jucători, varianta standard, cu extensie se poate juca în 5 sau 6. Jocul dezvoltă abilități de strategie și negociere, configurarea hărții cere 15 minute și timpul de joc 1 la 2 ore. Jocul are o șansă aleatorie moderat scăzută.

Jocul standard include 19 regiuni hexagonale, 6 margini, 18 jetoane cu cifre, 95 de cărți cu resurse, 25 cărți de dezvoltare, 6 cărți speciale, 96 figurine de joc, 1 figurină Hoț, 2 suporturi pentru cărți și 2 zaruri.

Configurarea hărții insulei

Pentru a așeza harta insulei, adică tabla de joc, se pun cele 6 margini în ordinea numerelor de pe ele. Cele 19 regiuni hexagonale se amestecă cu fața în jos și se așează începând dintr-un colț, în sensul acelor ceasornicului, în formă de spirală, astfel ca ultimul carton să fie în centrul tablei formate. Se întorc toate hexagoanele cu fața în sus și se așează figurina Hoț în centrul tablei formate.

Pentru începători Deșertul se pune în centrul tablei de joc, sub figurina Hoț.

Cum se joacă

Cele 18 jetoane cu litere se pun pe hartă în ordine alfabetică, în sens contrar acelor ceasornicului și se întorc pe dos pentru a afișa numerele care sunt pe verso. Cărțile de dezvoltare și de resurse se amestecă și se pun în suporturile speciale și se fixează ordinea de dat cu zarul. Fiecare jucător își va așeza două căsuțe în punctul de intersecție a trei hexagoane, care reprezintă așezarea lui de început.

Jucătorii construiesc cheltuind resursele, lână, cereale, cherestea, cărămidă și minereu, care sunt descrise de cărțile de resurse; fiecare teren, cu excepția deșertului neproductiv, produce o resursă:

  • dealurile produc cărămidă,
  • pădurile produc cherestea,
  • munții produc minereu,
  • câmpurile produc cereale,
  • pășunile produc lână.

Pe rând fiecare jucător aruncă zarurile. Fiecare hexagon de teren este marcat cu un număr. Fiecare jucător care deține o așezare adiacentă unui hexagon de teren marcat cu numărul dat de zar primește o resursă produsă de acest hexagon. Jucătorii care au orașe primesc 2 cărți din resursă. De exemplu, dacă un jucător are un oraș și două așezări adiacente unui hexagon de cereale, dacă s-a dat cu zarul numărul respectiv, jucătorul ar lua patru cărți cu resurse de cereale.

Folosim aceste resurse pentru a ne extinde în Catan, construim drumuri și așezări noi sau modernizăm așezările noastre existente în orașe. De exemplu, un drum costă 1 cărămidă și 1 cherestea. Dacă nu avem resursele necesare, le putem achiziționa tranzacționând cu adversarii noștri.

Există o figurină Hoț, plasată inițial în centrul hărții. Dacă un jucător aruncă 7 cu zarurile, poate muta figurina Hoț într-un alt hexagon, care nu va mai produce resurse până când figurina Hoț nu va fi mutată din nou. Jucătorul respectiv poate fura o carte de resurse de la un alt jucător cu o așezare sau un oraș adiacent noii plasări a figurinei Hoț. În plus, atunci când se dă cu zarurile un 7, toți jucătorii cu 8 sau mai multe cărți de resurse trebuie să renunțe la alegerea a jumătate din cărțile lor, rotunjite în jos. De exemplu, dacă un jucător are 9 cărți de resurse, iar un 7 este aruncat la zaruri, jucătorul trebuie să renunțe la 4 cărți.

La rândul său, jucătorul poate cheltui cărți de resurse pentru a construi drumuri, așezări, actualiza așezări în orașe, care înlocuiesc așezările existente, sau cărți de dezvoltare. Jucătorii pot schimba cărți de resurse între ei; jucătorii pot tranzacționa, de asemenea, în afara insulei, cu banca non-jucător, la un raport de patru la o resursă pentru una dintre celelalte. Construind așezări adiacente porturilor, jucătorii pot tranzacționa cu banca la un raport trei la unu sau două la unu, în funcție de locația portului.

Scopul jocului este de a atinge zece puncte de victorie. Jucătorii înscriu un punct pentru fiecare așezare pe care o dețin și două pentru fiecare oraș. Diverse alte realizări, precum stabilirea celui mai lung drum și a celei mai mari armate, jucând cele mai multe cărți de cavaler, acordă unui jucător puncte de victorie suplimentare. Prima persoană care are 10 puncte la rândul său este câștigătoarea jocului.

Cardurile de resurse pot fi cheltuite pentru a cumpăra un card de dezvoltare. Trei tipuri de cărți de dezvoltare includ cărți cu un punct de victorie, cărți de cavaler, care permit jucătorului să mute figurina Hoț ca și cum ar fi aruncat un 7, dar fără regula de a renunța la jumătate din resurse, și un al treilea set de cărți care permit jucătorului una din cele trei abilități atunci când este jucată. Pe parcursul jocului, competiția pentru terenuri, materii prime și putere se va accentua și în final va trebui să rămână doar un singur conducător al insulei Catan.

Extensii și extinderi

După lansarea extensiei de 5 până la 6 jucători, Teuber a început să publice extensii pentru jocul de bază. Primul, Navigatorii din Catan, adaugă nave care permit jucătorilor să traverseze hexagoanele marine și include scenarii în care jucătorii explorează un arhipelag de insule. De asemenea, s-au adăugat hexagene care produc aur, care permit jucătorilor să ia resursa la alegere.

A doua expansiune majoră a jocului, Orașe și cavaleri din Catan, adăugă concepte din jocul de cărți și prima sa expansiune la Catan, inclusiv Cavalerii care trebuiesc să fie folosiți pentru a apăra Catan de barbarii invadatori și îmbunătățirile care pot fi cumpărate pentru orașele care oferă beneficii jucătorilor. În plus, pot fi produse trei mărfuri, hârtie, monede și pânză, precum și resursele originale. De asemenea, a apărut o variantă pentru coloniști.

A treia mare expansiune, Catan, Negustori & Barbari, colectează o serie de scenarii mai mici. Setul include o variantă oficială pentru doi jucători.

Catan, Pirați & Exploratori este a patra expansiune mare a jocului.

Suport clienti Luni - Vineri: 9:30 - 17:30

021.555.3304 hello@gameology.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!